20 Ocak 2014 Pazartesi

BULGURLU ISPANAK


Kış sebzeleri çok fazla çeşitli değil. O yüzden kış gelince mutlaka haftada bir ıspanak tüketiriz. 
Yemek olarak kızların en sevdiği tarif de bu.


 Öncelikle ıspanakları küçük küçük doğrayıp yaklaşık 7-8 defa kumu gidene kadar yıkadım.
 İlk 2 yıkayışta sirke dökerim ki hem toprağı çabuk aksın hem de dezenfekte olsun.


Yıkadıktan sonra ıspanakların fazla suyunu almak için süzgeçte beklettim.
 


1 tane orta boy soğanı yarım ay şeklinde doğradım.
 

Zeytinyağı ile soğanları hafif rengi değişene kadar pişirdim.
 

Soğanın üzerine ıspanağı koydum. Ispanağın tencerenin kapağını kapatmasına 
izin verene kadar yalnız başına bıraktım .


2 tane havuç rendeledim.
 

Havuçları da ıspanakların üzerine döktüm.


Son olarak üzerine 1kahve fincanı kadar bulgur ekleyip kısık ateşte pişirmeye biraktım.


Yoğurtla servis edilebilir. Yapan herkese afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder