19 Aralık 2013 Perşembe

LAHANA SARMASI


Kış geldi mi bu sarma yapılmalı en az bir kere...

 
Ben lahana sarmasını yaparken aktardan aldığım sumak tanesinin suyunu koyuyorum. Bazı aktarlarda suyu da satılıyormuş ama yapması çok kolay Bir su bardağı sumak için 2 su bardağı kaynar su koyup bekletiyorsunuz . Hepsi bu...


Orta boy bir lahana için yarım kilo kıyma kavurdum.


1su bardağı pirinç
1 yemek kaşığı margarin 
2 yemek kaşığı salça
Kavrulmuş kıyma 
Tuz
Karabiber
Harç için hepsini karıştırdım. 


Sumak suyunun yarısını da süzgüden süzerek ekledim mi harç tamamdır.


Lahana yapraklarını tek tek ayırıp kaynar suda 5 dakika kadar kaynattım.




Ortadaki damarları kesip sarmaya başladım.


Çıkan damar ve yırtık yaprakları da tencerenin altına ve üstüne kapatacak şekilde dizdim.


Böyle böyle tencereye dizdim.Üzerine sumak  suyunu  ekledim ama bittikçe su ekledim. Çatal hemen sarmanın içine batıyorsa tamamdır.


Yapması  2 saatimi aldı. Yarım saatte de yedik:))) 
Bakalım bu kış yapmaya bir daha cesaretim olur mu???

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder