6 Aralık 2013 Cuma

ELMALI MUHALLEBİLİ TATLI


         
         Ben aslında çikolatalı tatlıları daha çok severim. Ama bu gerçekten sevdiğim meyveli tatlılardan birisi. Bu tarif de kız kardeşimin tarif defterinden. Yapılması çok kolay ve çabuk. 
            Gelelim yapılışına:
                     Önce 5 tane orta boy elmanız olacak. Farkındayım birisi küçük ne yapalım evde bu vardı:)



                     Elmaları güzelce yıkadıktan sonra onları küçük küçük küp küp kestim ve üzerine 3 yemek kaşığı şeker koyup yumuşayana kadar pişirdim. 



               Piştikten sonra 1 tatlı kaşığı tarçın koyup karıştırdım ve soğumaya bıraktım. Tarçın istenirse koyulur ama elmalı tatlılarda çok güzel aroma veriyor.


1litre süt
4 yemek kaşığı tepeleme un
1 yumurta
1 su bardağı şeker
Bunları da ocakta karıştıra karıştıra pişirdim


Göz göz olmaya başlayınca söndürdüm. Önce vanilya koyup karıştırdım.


Ardından bir paket toz krem şanti döktüm içine


Çırptım çırptım karıştırdım...


Ben böyle kadehte sunum yapmayı tercih ettim.  



Soğuyunca da yedik. Harikaaaa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder